یکی از نکات موردتوجه در ارائه خبر در نظر گرفتن مخاطب است؛ زیرا هرگونه ارتباط باهدف تأثیرگذاری بر مخاطب صورت میگیرد، ازاینرو سیاستگذاران رسانهها درصدد دستیابی به آن هستند، ازآنجاکه مخاطبان امروز انتخابگرند و گستره وسیع شبکههای مختلف رسانهای، قدرت انتخاب آنان را بالابرده و در چنین شرایطی اعتبار رسانه تا حدود زیادی به میزان رضایت و اقناع مخاطبان وابسته است.
در تحقیق حاضر به جهت اینکه دانشجویان در منحنی پذیرش بهعنوان گروه نفوذمندان بهحساب میآیند و این قشر از جامعه به جهت تحصیلکرده بودنشان منزلت و احترام خاصی در میان خانوادهها دارند و در اکثر انتخابات عناصر فعال و تأثیرگذار هستند، یکی دیگر از عوامل توجه به این قشر در این پژوهش این است که دانشجویان بهعنوان جوانانی کنجکاو و تحلیلگر میباشند که ازلحاظ فرصت مطالعه نیز وقت کافی برای مطالعه و تفکر دارند ازلحاظ پختگی نیز در سنی قرار دارند که به بلوغ فکری رسیدهاند.
با توجه به مطالب گفتهشده، کوچکترین بیتفاوتی نسبت به نیازها و دیدگاههای این قشر در جمعآوری، تنظیم و ارائه اخبار، موجب بیاعتنایی اخبار در میان اقشار جامعه خواهد بود و درنتیجه جز اتلاف وقت و هزینه و سرمایه برای گرداندگان رسانه نتیجهای نخواهد داشت.
نیازهای این قشر از مخاطبان خود تابعی از شرایط سنی، شغلی، تحصیلی، اجتماعی علایق مختلف است که برای ارتقاء کیفیت اخبار باید آن شرایط و علایق را شناخت و بر اساس آن برنامهریزی کرد.
1-3بیان اهداف تحقیق
1-3-1 هدف كلی
شناخت میزان اعتبار اخبار ساعت 21 شبکه اول در نزد دانشجویان دختر رشته ارتباطات
1-3-2 اهداف جزئی
در كنار اهداف كلی به اهداف جزئی این تحقیق میپردازیم :
- شناخت میزان بهرهبرداری از اخبار ساعت 21 شبکه اول توسط دانشجویان دختر رشته ارتباطات
- شناخت اخبار موردعلاقه دانشجویان دختر رشته ارتباطات
- شناخت مهمترین منبع کسب خبر برای دانشجویان دختر رشته ارتباطات
- دستیابی به میزان علاقه دانشجویان دختر رشته ارتباطات به اختیار جنجالی و هیجانانگیز
- بررسی دیدگاه دانشجویان دختر رشته ارتباطات به میزان بیطرفی اخبار ساعت 21 شبکه اول
- دستیابی به نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد نقاط ضعف اختبار ساعت 21 شبکه اول
- دستیابی به نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد میزان اعمال گرایشهای سیاسی در تنظیم اخبار ساعت 21 شبکه اول
- بررسی نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد میزان تأثیر لحن و چهره گوینده در افزایش اعتماد به اختبار ساعت 21 شبکه اول
- دستیابی به نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد مدتزمان اخبار شبکه اول ساعت 21
- دستیابی به نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد لزوم پخش اخبار و گزارشهای تصویر در خبر شبکه اول ساعت21
- دستیابی به نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد لزوم پخش اخبار گزارشهای تصویری خبر در اخبار ساعت 21 شبکه اول
- دستیابی به نظرات دانشجویان دختر رشته ارتباطات در مورد شیوههای مطلوب ارائه خبر در اخبار ساعت 21 شبکه اول
1-4سؤالات و فرضیههای تحقیق
1-4-1 سؤالات تحقیق
- آیا بین سن دانشجویان دختر رشته ارتباطات و میزان اعتماد آنان به اخبار ساعت 21 شبکه اول رابطه معناداری وجود دارد؟
- آیا بین سال ورود دانشجویان دختر رشته ارتباطات و میزان اعتماد آنان به اخبار ساعت 21 شبکه اول رابطه معنیدار وجود دارد؟
- آیا بین میزان علاقه به اخبار سیاسی شبکه اول و میزان اعتماد دانشجویان دختر رشته ارتباطات رابطه معنیدار وجود دارد؟
- آیا بین میزان رعایت بیطرفی در اخبار ساعت 21 شبکه اول و میزان اعتماد دانشجویان دختر ارتباطات رابطه معنیدار وجود دارد؟
- آیا بین میزان نقاط ضعف اخبار ساعت 21 شبکه اول با میزان اعتماد دانشجویان دختر رشته ارتباطات به آن پخش خبری رابطه معنیداری وجود دارد؟
- آیا بین میزان اعمال گرایشات سیاسی جناحی در تنظیم اخبار ساعت 21 شبکه اول و میزان اعتماد دانشجویان به این بخش خبری رابطه معنیدار وجود دارد؟
فرم در حال بارگذاری ...