وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی در میزان شناخت كاركنان از قوانین داخلیشركت خطوط لوله و مخابرات

 
تاریخ: 03-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

5-3-محدودیتهای پژوهشی…………………………………………………………………………………….. 140

 

 

 

 

 

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………… 142

 

 

چكیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………….. 146

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان

 

فهرست جدول‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول (2-1) خلاصه نظریه مرتن………………………………………………………………………………. 18

 

 

جدول (‌2-2‌) مدل ارائه شده توسط کوئین……………………………………………………………………….. 50

 

 

جدول (‌2-3‌) خلاصه دیدگاه درباره فرهنگ سازمانی…………………………………………………………… 52

 

 

جدول (2-4) چهار نوع فرهنگ سازمانی و ویژگی‌های آن……………………………………………………… 58

 

 

جدول (3-1) سوالات مربوط به ویژگی‌های اجتماعی- جمعیت‌شناختی…………………………………………. 88

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

جدول (3-2) گویه ‌های متغیر آگاهی سازمانی………………………………………………………………….. 89

 

 

جدول (3-3) گویه‌های متغیر فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………. 91

 

 

جدول (3-4)  ضریب آفای متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………. 92

 

 

جدول (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت……………………………………………………… 94

 

 

جدول (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه سنی…………………………………………………… 95

 

 

جدول (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی……………………………………………… 95

 

 

جدول (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت………………………………………………… 96

 

 

جدول (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سمت سازمانی………………………………………………. 97

 

 

جدول (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پایه خدمت………………………………………………….. 97

 

 

جدول (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محل خدمت…………………………………………………. 98

 

 

جدول (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان موفقیت شرکت در شفاف‌سازی………………………. 99

 

 

جدول (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه مناسب ارائه قوانین و مقررات………………………… 99

 

 

جدول (4-10) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب روش اطلاع از قوانین…………………………………… 100

 

 

جدول (4-11) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تمایل به دانستن نوع قوانین در صورت امکان…………. 101

 

 

جدول (4-12) وضعیت بعد ویژگی حاکم……………………………………………………………………… 102

 

 

جدول (4-13) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های بعد ویژگی‌های حاکم…………………………………. 103

 

 

جدول (4-14) وضعیت بعد رهبری سازمانی…………………………………………………………………. 104

 

 

جدول (4-15) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های بعد رهبری سازمانی………………………………… 104

 

 

جدول (4-16) وضعیت بعد مدیریت کارکنان…………………………………………………………………. 105

 

 

جدول (4-17) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های بعد مدیریت کارکنان…………………………………. 106

 

 

جدول (4-18) وضعیت بعد پیوند سازمان…………………………………………………………………….. 107

 

 

جدول (4-19) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های بعد پیوند سازمان…………………………………….. 108

 

 

جدول (4-20) وضعیت بعد تاکیدهای استراتژیک…………………………………………………………….. 109

 

 

جدول (4-21) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های بعد تاکیدهای استراتژیک……………………………. 110

 

 

جدول (4-22) وضعیت بعد معیارهای موفقیت………………………………………………………………… 111

 

 

جدول (4-23) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های بعد معیارهای موفقیت……………………………….. 112

 

 

جدول (4-24) وضعیت متغیر فرهنگ سازمانی………………………………………………………………. 113

پروژه دانشگاهی

 

 

 

جدول (4-25) وضعیت متغیر آگاهی سازمانی………………………………………………………………… 113

 

 

جدول (4-26) وضعیت پراکندگی پاسخ‌ها در گویه‌های متغیر آگاهی سازمانی……………………………….. 115

 

 

جدول (4-27) نتایج نرمال بودن عامل‌ها……………………………………………………………………… 117

 

 

جدول (4-28) آزمون تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق بر حسب جنسیت پاسخگویان………………………… 117

 

 

جدول (4-29) آزمون تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق بر حسب محل خدمت پاسخگویان…………………… 118

 

 

جدول (4-30) آزمون تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق بر حسب سمت شغلی………………………………… 119

 

 

جدول (4-31) آزمون ضریب همبستگی بین متغیرهای تحقیق با تحصیلات پاسخگویان…………………….. 120

 

 

جدول (4-32) آزمون ضریب همبستگی بین متغیرهای تحقیق با سن پاسخگویان……………………………. 121

 

 

جدول (4-33) آزمون ضریب همبستگی بین متغیرهای تحقیق با سابقه خدمت پاسخگویان………………….. 121

 

 

جدول (4-34) آزمون ضریب همبستگی بین متغیرهای تحقیق با پایه خدمت پاسخگویان……………………. 122

 

 

جدول (4-35) آزمون ضریب همبستگی بین آگاهی سازمانی و ابعاد فرهنگ سازمانی………………………. 122

 

 

جدول (4-36) خلاصه مدل رگرسیونی چندمتغیره تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر متغیر آگاهی سازمانی…… 123

 

 

جدول (4-37) ضرایب تأثیر مدل ابعاد فرهنگ سازمانی موثر بر متغیر آگاهی سازمانی……………………. 123

 

 

جدول (4-38) خلاصه مدل رگرسیونی چندمتغیره عوامل موثر بر متغیر آگاهی سازمانی…………………… 124

 

 

جدول (4-39) ضرایب تأثیر مدل عوامل موثر بر متغیر آگاهی سازمانی…………………………………….. 125

 

 

جدول (4-40) خلاصه مدل رگرسیونی تاثیر فرهنگ سازمانی بر متغیر آگاهی سازمانی……………………. 126

 

 

جدول (4-41) ضرایب تأثیر مدل تاثیر فرهنگ سازمانی بر متغیر آگاهی سازمانی………………………….. 126

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل‌ها

 

 

 

 

 

شکل (2-1) انواع فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………….. 53

 

 

نمودار 4-1: مدل تحقیق………………………………………………………………….. ……………………..64

 

 

نمودار شماره یک – چارت سازمانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی……………………………. 67

 

 

نمودار شماره دو – چارت سازمانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران…………………………………. 73

 

 

 

 

 

بسمه تعالی

 

 

دانشگاه آزاد اسلامی – واحد تهران مركزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كد شناسایی پایان‌نامه : 10121207921161 نام واحد دانشگاهی: تهران مركزی               كد: 101
عنوان پایان نامه: بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر میزان شناخت كاركنان از قوانین داخلی شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

تاریخ شروع پایان نامه: 26/3/93

 

 

 

تاریخ اتمام پایان نامه: 26/11/93

نام ونام خانوادگی دانشجو: زهرا شهیدی

 

 

 

شماره دانشجویی: 911095098

 

 

رشته تحصیلی: مدیریت بازرگانی

استاد راهنما: دكتر محمدرضا ربیعی مندجین

 

 

 

استاد/استادان مشاور: –

آدرس: تهران –جنت آباد جنوبی – لاله غربی-كوچه شقایق-پلاك5 –واحد 2              تلفن : 09123949631

چكیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده):

 

 

 

آگاهی سازمانی عبارت از این است که چه طور می توان از دانش سازمانی برای دست یابی به اهداف سود برد، چگونه می توان از دانش های به  دست آمده، شیوه های عمل تجویز شده، کانال های رسمی ارتباطات و تصمیم گیری به اهداف رسید در پژوهش حاضر تلاش شده ‌است تا به بررسی تاثیر یکی از مهمترین عوامل مرتبط با آگاهی سازمانی یعنی “فرهنگ سازمانی” و پاره ای از متغیر های جمعیت شناختی مرتبط ( سن-تحصیلات-پایه سمت-سابقه خدمت – محل خدمت ) پرداخته ‌‌‌شود. بر‌‌‌این‌‌‌ اساس پژوهش را در قالب یک فرضیه اصلی ” الگوی فرهنگ سازمانی رایج در سازمان بر میزان آگاهی سازمانی تاثیر دارد.” و هفت فرضیه فرعی جمعیت شناختی مورد بررسی قرار داده‌ایم. روش تحقیق پیمایشی است و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز از نمونه آماری کسب گردید و برای بررسی فرضیات تحقیق، از آمار توصیفی و استنباطی و نرم‌افزار SPSS استفاده ‌‌‌شده ‌است. بر‌‌‌این ‌‌‌اساس در واحد ستادی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با استفاده از فرمول حجم نمونه تصادفی ساده  85 نفر از کارکنان ( واحدهای عملیاتی و غیر عملیاتی) را انتخاب و بررسی فرضیات تحقیق صورت‌‌‌گرفت. فرضیات تحقیق در سطح اطمینان 95 درصد مورد ‌‌‌آزمون قرار‌‌‌گرفت. بنا بر نتایج به دست آمده فرهنگ سازمانی بر آگاهی سازمانی کارکنان جامعه مورد‌‌‌نظر رابطه مثبت داشته ‌‌‌است.

 

 

واژه‌‌‌های کلیدی

 

 

فرهنگ‌‌‌سازمانی، آگاهی سازمانی

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی كاركنانبررسی تاثیر مدیریت سرمایه در گردش وتصمیمات مالی برسودآوری شركت های پذیرفته شده دربورس »
 
مداحی های محرم