وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقایسه­ اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلد

 
تاریخ: 03-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

عناصر برند هر یک بصورت مجزا یا یکپارچه در قالب هویت برند، می­توانند بر تصویر ذهنی[27] از برند (کلر، 1389) و ارزش درک شده[28] توسط مشتری (شیرازی و همکاران[29] ،2013) تأثیر بگذارند. منظور از تصویر ذهنی از برند، ادراکات و احساسات مصرف­کننده در مورد برند که توسط تداعیات ذهنی ذخیره شده در حافظه، انعکاس می­یابد، می­باشد (کلر،1389)؛ و براساس نظر سوئینی و همکاران[30] (1999) و اولاگا و چاکور[31] (2001)، ارزش درک شده توسط مشتری شامل ارزیابی مصرف­کننده از یک محصول و درک این موضوع که در مقابل آورده خود به چه حاصلی رسیده است، می­باشد. تحقیقات گذشته همچون پژوهش چانگ و همکاران[32] (2006) و زینالزاده[33] (2012) نشان می­دهد که، ارزش درک شده و تصویر ذهنی از برند بر قصد خرید مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین به­نظر می­رسد، برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی بازار، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را داشته باشند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. این در حالی است که پژوهشی تا به امروز این فرضیه را بررسی ننموده و میزان اثرپذیری قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد را از هویت برند قیاس نکرده است. بنابراین در این پژوهش با هدف اندازه­گیری میزان تأثیرگذاری هویت برند بر قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد و همچنین موفقیت برندهای مقلّد در تقلید عناصر برندهای اصلی، به بررسی اثر هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و برندهای مقلّد، با تبیین نقش میانجی ارزش درک شده و تصویر ذهنی برند پرداخته می­شود.

 

 

[1].Marketing Science Institute

 

 

[2].Bamert

 

 

[3].Competitive advantage

 

 

[4].Brand extension

 

 

[5].Resilience

 

 

[6].Farquhar

 

 

[7].Added value

 

 

[8].Keller

 

 

[9].Brand Identity

 

 

[10].Petty

 

 

[11].Brand name

 

 

[12].URL

 

دانلود مقالات

 

 

 

[13].logo & Symbol

 

 

[14].Characters

 

 

[15].Slogan

 

 

[16].Jingles

 

 

[17] . Packing

 

 

[18] . Keller

 

 

[19] .Horen & Pieters

 

 

[20] .Alain &Ezzedine

 

 

[21] .Brand confusion

 

 

[22] .Kapferer

 

 

[23] .Loken, et al.

 

 

[24] .Literal similarity

 

 

[25] .Gentner

 

 

[26].Tversky

 

 

[27].Brand Image

 

 

[28].Perceived Value

 

 

[29].Shirazi, et al.

 

 

[30].Sweeney, et al.

 

 

[31].Ulaga & Chacour

 

 

[32].Chang ,et al.

 

 

[33].Zeinalzadeh


فرم در حال بارگذاری ...

« طراحی الگوی مؤلفه‌های فطری مشتری‌ مداری از دیدگاه اسلامطراحی نظام بودجه ریزی عملیاتی در واحدهای دانشگاهی »
 
مداحی های محرم