وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقاله بررسی و ارزیابی ترافیك و حمل و نقل شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان در سه …

 
تاریخ: 03-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

عنوان : بررسی و ارزیابی ترافیك و حمل و نقل شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان در سه محدوده مركز شهر، پارك ملت و پارك جنگلی آبیدر در شهر سنندج

 

 

 

 

 

 

بررسی و ارزیابی ترافیك و حمل و نقل شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان در سه محدوده مركز شهر، پارك ملت و پارك جنگلی آبیدر در شهر سنندج

 

 

 

 

 

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

چكیده:

 

 

معلولیت به مثابه پدیدهای زیستی و اجتماعی واقعیتی است كه تمام جوامع، صرف نظر از میزان توسعه یافتگی اعماز كشورهای صنعتی و غیر صنعتی با آن مواجه هستند. ارزیابی فضاهای عمومی با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان و برنامه ریزی برای آن، یكی از ضروریات هر جامعه، بخصوص جامعه ماست كه بعد از جنگ تحمیلی با جمع كثیری از جانبازان و معلولان مواجه شده است. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی و ارزیابی ترافیك و حمل و نقل شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 195 پرسشنامه با اطلاعات کامل تکمیل گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه­ها از همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین برای ارزیابی و رتبه بندی مناطق نمونه از مدل تصمیم گیری (Topsis)، استفاده گردید.

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

دانلود مقالات

 

یافته های نهایی پژوهش نشان می دهند در شهر سنندج نا مناسب بودن وضعیت پیاده روها و ازدحام و شلوغی دست فروش ها، مغازه دارها، مبلمان شهری به عنوان مهمترین مشکل در بحث ترافیك از نظر معلولان و جانبازان برشمرده شده و پس از آن، مناسب نبودن وسایل حمل و نقل عمومی و عدم دسترسی به آن­ها عنوان شده است. با استفاده از مدل (topsis)، مشخص گردید كه وضعیت ترافیك در مناطق مورد ارزیابی به ترتیب ( 1≤ 0.320≥0)، (1≤ 0.342≥0) (1≤ 0.820≥0) نامطلوب بوده است.

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه شیراز با استفاده از مدل لیب کوالحلقه-گروه‌وارهای توپولوژیکی و بالابرها در فضاهای پوششی »