وبلاگ

توضیح وبلاگ من

اثر بازارچه های مرزی بر گردشگری خرید

 
تاریخ: 03-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی
  • ارائه یک مدل مفهومی مناسب

 

 

  • طرح سوالات

 

 

  • فرضیه سازی بر اساس سوالات

 

 

  • طراحی پرسشنامه

 

 

  • گرداوری داده ها

 

 

  • تحلیل نتایج و ازمون فرضیات

 

 

  • نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

 

 

8-1 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق:

 

 

در این پژوهش ذکر اصطلاحات تخصصی زیر لازم می نماید :

 

 

 

    • بازارچه مرزی (border market): محوطه ای محصور در نقاط صفر مرزی و در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالاها یا مکانهایی که طبق تفاهم نامه منعقده بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار تعیین می شود و اهالی دو طرف مرز می توانند محصولات محلی خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات جهت داد و ستد در این بازارچه ها عرضه کنند (،معاونت اقتصادی و برنامه ریزی پاییز 1380). 

عکس مرتبط با اقتصاد

 

    • گردشگری خرید(shopping tourism):کمیته اجرایی گردشگری خرید (1990) گردشگری خرید را هزینه کرد گردشگران برای
    • پایان نامه های دانشگاهی
    •  کالاهای محسوسی دانسته اند (بجز غذا و نوشیدنی) که یا در خود مقصد مورد استفاده قرار می گیرد یا به مبدا زندگی گردشگران منتقل می شود

 تصویر درباره گردشگری

 

    • خرید از بیرون (out shopping): خرید مردم بیرون ازمحیط یا جامعه معمول خود (تیموتی 2005 . ص 53)

 

 

    • خرید در بازارچه های مرزی (cross-border shopping): نوعی از گردشگری که در نزدیک مرزهای بین المللی اتفاق می افتد و تحت تاثیر سه عامل کالا ، مزیت قیمتی ومقصد است(تیموتی 2005 . ص53) .

 

 

    • مزیت قیمتی (price advantage) : قیمتهای نسبی یک عامل موثر در ایجاد مقاصد گردشگری خرید هستند ، قیمتهای ارزان تر باعث محبوبیت بیشتر مقاصد خرید می شوند (کوهن 1989) .

 

 

  • مقصد خرید : مکانی که گردشگران برای خرید کالاهای خاصی به انجا می روند که علاوه بر مزیت قیمتی نسبت به مبدا ، دارای امکانات تفریحی و تسهیلاتی برای ورود گردشگران است .


فرم در حال بارگذاری ...

« تسطیح منابع نامحدود پروژه با در نظر گرفتن منابع متعدد و اهداف چندگانهبررسی نقش زیر ساختهای لازم جهت پیاده سازی سیستم اتوما سیون اداری در مدارس »