وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پیشرفت های اخیر در مدل های تورمی

 
تاریخ: 02-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

در این پژوهش، پس از مطالعه برخی ازمدل های تورمی شناخته شده با جزئیات کافی، با استفاده از داده های رصدی اخیر رصد خانه “بایسپ 2”  و ماهواره “پلانک” ، این مدل ها مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 

فصل اول

 

 

مبانی ریاضی کیهان شناسی استاندارد

 

 

1-1 کیهان شناسی

 

 

«مطالعه دینامیکی ساختار عالم به عنوان یک کل». این شاید ساده ترین تعریف از کیهان شناسی باشد [1].

 

 

در این صورت ستارگان، کهکشان ها و حتی خوشه های کهکشانی به عنوان اجزایی در نظر گرفته می شوند که با مطالعه آنها بتوان به روند کلی تحول عالم پی برد.

 

 

اگر بخواهیم در مورد کیهان شناسی مطالعه ای داشته باشیم، شاید بهترین روش ارائه مدل های ریاضی باشد که با شواهد رصدی نیز

دانلود مقالات

 سازگار باشند. نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین مدلی ریاضی ارائه می دهد که به تجربه ثابت شده است که می تواند به بسیاری از سوالات در مورد کیهان شناسی پاسخ دهد. با توجه به موفقیت های این نظریه و کاربردهای وسیع آن در کیهان شناسی، مطالعه این علم بدون نظریه نسبیت اینشتین غیر ممکن به نظر می رسد.

 

 

در این فصل سعی خواهیم کرد با تکیه بر اصل کیهان شناختی به یک مدل ریاضی برسیم که این مدل بتواند توجیه مناسبی برای بسیاری از مشاهدات رصدی در کیهان شناسی باشد.

 

 

1-2 اصل کیهان شناختی

 

 

این اصل بر این امر تاکید دارد که جهان ما در مقیاس بسیار بزرگ( گیگا پارسک) دارای دو ویژگی است. همگن بودن وهمسانگرد بودن [1].

 

 

همسانگردی

 

 

به زبان ریاضی همسانگردی یعنی ناوردایی تحت چرخش. یا به عبارت دیگر اگر یک ویژگی همسانگرد باشد با چرخش محورهای مختصات این ویژگی تغییر نخواهد کرد.


فرم در حال بارگذاری ...

« بهینه سازی تولید رادیوایزوتوپ های کوتاه عمر در سامانه پلاسمای کانونیتحلیل ساختاری و فضایی عنصر چوب در معماری بومی استان گیلان »
 
مداحی های محرم